ANUNȚ RECRUTARE CONSILIER JURIDIC ÎN CADRUL ACTIVITĂȚII DOCUMENTE CLASIFICATE ȘI INTEGRITATE, GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI ADMINISTRARE PARTICIPAȚII
Pentru asigurarea numărului optim de specialiști în cadrul Activității Documente Clasificate și Integritate, Guvernanță Corporativă și Administrare Participații am demarat selecția pentru ocuparea unui (1) post de ,,consilier juridic” pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă de lucru de 8h/zi, perioadă de probă de cel mult 90 de zile calendaristice, activitatea desfășurându-se la sediul angajatorului.
CONSILIER JURIDIC
ÎN CADRUL ACTIVITĂȚII DOCUMENTE CLASIFICATE ȘI INTEGRITATE, GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ, ADMINISTRARE PARTICIPAȚII ȘI MANDATE
Atribuțiile principale ale postului, fără a se limita la:
- participă la realizarea activității de guvernanță corporativă din cadrul Activității Documente Clasificate și Integritate, Guvernanță Corporativă și Administrare Participații;
- analizează prevederile legale și modificările legislative care au impact asupra SAPE S.A. din punct de vedere statutar;
- asigură informarea Directoratului cu privire la noile reglementări/acte normative ce țin de guvernanța corporativă, cu impact asupra activității SAPE S.A. și a modificărilor survenite la acestea și participă la actualizarea actelor statutare ale societății;
- ajută la organizarea/organizează ședințele de Directorat: întocmește ordinea de zi pe baza solicitărilor membrilor Directoratului SAPE S.A., la propunerea conducătorilor entităților organizatorice din cadrul SAPE S.A., convoacă participanții, pregătește și transmite documentele necesare luării deciziilor, întocmește și transmite Procesul verbal în vederea obținerii semnăturilor membrilor Directoratului;
- asigură transmiterea internă a documentelor emise de către Directoratul SAPE S.A. și Consiliul de Supraveghere, ca urmare a ședințelor acestor organe;
- acordă, la solicitare, consultanță de specialitate entităților organizatorice din cadrul SAPE S.A., pe teme privind domeniul de activitate al guvernanței corporative;
- realizează formalitățile necesare convocării și organizării ședințelor Adunării Generale a Acționarilor SAPE S.A..
- asigură elaborarea deciziilor Directoratului, cu excepția celor avute în această sarcină de componenta de resurse umane a SPORUCMI, și notelor de serviciu emise în urma ședințelor de Directorat;
- ține evidența deciziilor Directoratului, în Registrul de decizii, precum și a contractelor încheiate la nivel de societate, în Registrul de contracte;
- efectuează demersurile necesare reprezentării SAPE S.A. în Adunările Generale ale Acționarilor;
- supraveghează condițiile organizatorice de desfășurare a ședințelor Consiliului de Supraveghere (CS), privind:
- transmiterea convocatorului împreună cu materialele/documentele aferente tuturor membrilor
Consiliului de Supraveghere și spre informare Directoratului, în termenele prevăzute;
- asigurarea bunei organizări și desfășurări a întrunirilor Consiliului de Supraveghere;
- întocmirea Convocatorului și Hotărârii Consiliului de Supraveghere;
- consemnarea dezbaterilor din cadrul ședinței Consiliului de Supraveghere și întocmirea procesului verbal al ședinței;
- asigurarea că toate procesele verbale poartă semnătura tuturor membrilor prezenți;
- asigurarea obținerii semnăturii Președintelui Consiliului de Supraveghere pe forma finală a Hotărârii;
- transmiterea internă a extraselor individuale din Hotărâre (conform indicației Președintelui Consiliului, cu informarea membrilor Consiliului) și/sau, după caz, a Hotărârii integrale, pentru punere în aplicare;
- menținerea la zi și în condiții corespunzătoare a tuturor documentelor și registrului aferent activității desfășurate de Consiliul de Supraveghere; ținerea registrului ședințelor Consiliului de Supraveghere;
- păstrarea confidențialității asupra subiectelor dezbătute în cadrul ședințelor, precum și asupra deciziilor luate;
- supraveghează sau, după caz, asigură condițiile organizatorice de desfășurare a ședințelor Adunării Generale a Acționarilor (AGA) ale SAPE S.A., sens în care:
- consemnează, la propunerea Directoratului SAPE S.A., datele de desfășurare a ședințelor și ordinea de zi a acestora;
- redactează ordinea de zi și completarea acesteia pentru ședințele AGA;
- asigură, în termenele prevăzute, transmiterea materialelor către membrii AGA, respectiv ai Consiliului de Supraveghere — după caz, acolo unde procedurile impun;
- întocmește procesele verbale ale ședințelor;
- elaborează proiectul de hotărâre a ședințelor;
- asigură lucrările de secretariat ale Directoratului, răspunzând pentru circuitul operativ al corespondenței;
- organizează spaţiul de lucru pentru a asigura desfășurarea eficientă a activităţii de secretariat;
- primirea şi înregistrarea corespondenţei, cronologic, în ordinea primirii, prin atribuirea unui număr unic de înregistrare fiecărui document, precum şi clasarea acesteia;
- ținerea evidenţei tuturor documentelor intrate, a celor întocmite pentru uz intern, precum şi a celor ieşite, potrivit prevederilor legale în vigoare;
- prezentarea corespondenţei/documentelor Directoratului, în vederea înscrierii rezoluţiei de către aceasta;
- repartizarea/distribuirea documentelor, după rezoluţionare, pe departamente şi structuri ale acestora, în vederea soluţionării;
- prezentarea la Directorat a lucrărilor elaborate de către direcţiile şi structurile din cadrul societăţii, în vederea aprobării/avizării;
- verificarea termenelor de corespondenţă (termen de soluţionare, destinatar, clasificare, modalitate de transmitere/expediere);
- expedierea/transmiterea corespondenţei, prin fax, e-mail, poştă, curier;
- furnizarea către Directorat a tuturor informaţiilor primite de societate;
- colaborarea cu toate structurile din cadrul societăţii;
- asigurarea informațiilor generale și utile privind activitățile societății;
– identifică riscurile legate de activitățile curente și le transmite superiorului ierarhic;
- întocmește informări către conducerea SAPE S.A. referitoare la activitatea specifică și face propuneri de îmbunătățire;
- întocmește rapoarte trimestriale și anuale cu privire la activitatea desfășurată;
- respectă toate reglementările interne în vigoare;
- alte atribuții permanente sau temporare stabilite în sarcina sa prin decizii ale Directoratului și/sau fișa postului, conform legislației aplicabile în vigoare.
Responsabilități, fără a se limita la:
- responsabilitatea pentru echipamente;
- răspunde de integritatea patrimoniului din dotare, aferent realizării activității proprii, asigurând administrarea acestuia în bune condiții;
- anunță personalul desemnat prin procedurile operaționale în vigoare, privind deteriorarea sau afectarea integrității patrimoniului din dotare, de către personalul societății sau terţi;
- studiază literatură de specialitate în folosul activității proprii, documentându-se permanent pe baza publicațiilor de specialitate din domeniul energiei din surse regenerabile;
- protejează informațiile obținute în relațiile de serviciu, cu excepția cazurilor prevăzute expres de lege;
- respectă regulile stabilite pentru diseminarea informațiilor obținute în relațiile de serviciu;
- răspunde de respectarea, în cadrul activității proprii, a prevederilor legislației, normelor, reglementărilor, procedurilor operaționale și metodologiilor specifice.
Profilul candidatului:
- studii superioare juridice;
- cunoștințe în domeniu;
- cunoașterea limbii engleze – nivel mediu.
Beneficii:
– salariu atractiv;
– participare la profit;
– asigurare medicală de sănătate privată;
– ajutor pentru evenimente deosebite;
– zile libere plătite pentru evenimente speciale;
– mediu de lucru plăcut, dinamic, cu posibilități de dezvoltare profesională;
– instruire și specializare în domeniul aflat în plină ascensiune al energiilor regenerabile;
– decontarea cazării și diurnă pentru deplasări;
– alte beneficii conform legii sau reglementărilor interne.
Informații generale
Pentru a aplica pe aceste posturi, dacă considerați că îndepliniți toate cerințele menționate mai sus, vă rugăm să trimiteți dosarul de concurs până la data de 08.12.2025, specificând denumirea postului pentru care candidați, în atenția resursei umane, prin adresa de email: office@sape-energie.ro.
Dosarul de concurs trebuie să cuprindă următoarele documente:
- cerere de înscriere ce cuprinde și consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- curriculum vitae (CV);
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;
- carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
- cazier judiciar sau declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, urmând ca la angajare să fie adus cazierul judiciar;
- adeverință de la medicul de familie sau declarație pe propria răspundere că este clinic sănătos, urmând ca la angajare să fie adusă adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare a candidatului, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie sau de către unitățile sanitare abilitate.
*NOTĂ La data prezentării la concurs, candidații au obligația de a prezenta toate documentele în original.
Înscrierea candidatului se poate face prin depunerea documentelor solicitate la adresa de e-mail office@sape-energie.ro sau la registratura societății, în intervalul specificat în anunț.
Depunerea dosarelor se va face până la data de 08.12.2025, ora 16:30, urmând ca selecția candidaților să se facă în data de 09.12.2025.
Candidații selectați vor fi notificați prin email la finalizarea procesului de selecție a dosarelor, până în data de 10.12.2025, inclusiv, privind invitația la interviu.
Tipul probei de concurs: INTERVIU
Locul desfășurării probei: sediul SAPE SA, str. Grigore Alexandrescu, nr.9, et.4, Sector 1, București
Data și ora desfășurării probei: 12.12.2025, începând cu ora 10:00 (candidații care corespund profilului vor fi notificați prin e-mail cu privire la ora exactă a începerii probei).
Bibliografia:
- LEGEA nr.31/1990 (republicată) privind societățile;
- LEGEA nr. 111/2016 din 27 mai 2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
- ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 109/2011 din 30 noiembrie 2011privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare.
*NOTĂ În data stabilită pentru interviu, candidații selectați și programați au obligația de a prezenta și documentele în original. Toate actele în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către salariații resurse umane.
Ne rezervăm dreptul de a selecta și de a contacta candidații.
