CONSILIER JURIDIC

Navigare rapidă

CONSILIER JURIDIC

Pentru asigurarea numărului optim de specialiști în cadrul Serviciului Proiecte, Ofertare, Resurse Umane și CMI, am demarat selecția pentru ocuparea unui post de ,,consilier juridic” (cod COR 263102), pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă de lucru de 8h/zi, perioadă de probă de cel mult 90 de zile calendaristice, activitatea desfășurându-se la sediul angajatorului.

 CONSILIER JURIDIC

 Atribuțiile principale ale postului, fără a se limita la:

– asigură apărarea drepturilor și intereselor societății în conformitate cu Constituția, legile țării și mandatul acordat;

– asigură reprezentarea societății, în baza mandatului dat de organele de conducere și administrare ale societății; reprezintă și susține interesele legitime ale SAPE S.A., care se realizează de către consilierul juridic în fața instanțelor judecătorești, organelor arbitrale naționale, organelor de urmărire penală, notariatelor, precum și în raporturile cu alte autorități publice, instituții naționale de orice natură și orice persoane fizice sau juridice;

– în cadrul obligației de reprezentare, consilierul juridic este dator să studieze temeinic cauzele în care asistă sau reprezintă societatea, să se prezinte la termene la instanțele de judecată sau la organele de urmărire penală ori la alte instituții, să manifeste conștiinciozitate și probitate profesională, să pledeze cu demnitate față de judecător și de părțile în proces, să depună concluzii orale sau note de ședință;

– întocmește acte procedurale indicate de superiorii ierarhici pentru apărarea drepturilor și intereselor SAPE SA stabilite de organele de conducere ale societății;

– identifică, împreună cu superiorii ierarhici, căi procesuale de atac pentru care conducerea SAPE S.A. ar putea opta pentru apărarea drepturilor și intereselor SAPE S.A. stabilite de organele de conducere ale societății;

–  identifică, împreună cu superiorii ierarhici, riscuri procesuale pentru SAPE S.A.;

– avizează și contrasemnează acte cu caracter juridic care urmează să fie supuse acordului superiorilor ierarhici și organelor de conducere ale societății, precum: acte de procedură (definite confonn codurilor de procedură), contracte, acte adiționale, acorduri, memorandumuri, convenții, documente cu caracter juridic necesare în procedurile de achiziție, note de informare, decizii/hotărâri/note interne (decizii de personal, de stabilire a răspunderilor disciplinare ale personalului din cadrul societății), proiecte de contracte propuse spre încheiere de eventualii parteneri contractuali, informări privind domeniul propriu de activitate;

– avizarea actelor cu caracter juridic se realizează, în concret, prin verificarea legalitătii acestora, prin mentionarea numelui și prenumelui consilierului juridic, în clar, și prin semnare olografă și/sau electronică, în limita vizei sau punctului de vedere distinct față de ceilalți avizatori;

– în condițiile în care actul juridic supus avizării pentru legalitate nu este conform legii, consilierul juridic va formula un raport de neavizare în care va indica neconcordanța acestuia cu normele legale și va propune măsuri corective, în vederea refacerii actului;

– semnătura consilierului juridic privește numai aspectele strict juridice ale documentului, acesta neavând competența să se pronunțe asupra aspectelor economice, tehnice, de management societar sau de altă natură cuprinse în documentul avizat ori semnat;

– asigură consultații și formulează cereri cu caracter juridic în domeniile dreptului național, conform legislației din România și a altor dispoziții obligatorii pe teritoriul României, interpretate și aplicate de instanțele de drept comun din România, incidente în activitatea societății;

– elaborează punctele de vedere juridice solicitate, potrivit prevederilor legale și a Statutului Consilierului Juridic, în vederea întocmirii documentațiilor din cadrul societății;

– derulează contractele alocate prin Decizia Directoratului societății în calitate de derulator de contract;

– redactează clauzele impuse de legislație în proiectele de contracte;

 Responsabilități, fără a se limita la:

  • responsabilitatea pentru echipamente;
  • răspunde de integritatea patrimoniului din dotare, aferent realizării activității proprii, asigurând administrarea acestuia în bune condiții;
  • anunță personalul desemnat prin procedurile operaționale în vigoare, privind deteriorarea sau afectarea integrității patrimoniului din dotare, de către personalul societății sau terţi;
  • studiază literatură de specialitate în folosul activității proprii, documentându-se permanent pe baza publicațiilor de specialitate din domeniul energiei din surse regenerabile;
  • protejează informațiile obținute în relațiile de serviciu, cu excepția cazurilor prevăzute expres de lege;
  • respectă regulile stabilite pentru diseminarea informațiilor obținute în relațiile de serviciu;
  • răspunde de respectarea, în cadrul activității proprii, a prevederilor legislației, normelor, reglementărilor, procedurilor operaționale și metodologiilor specifice.

Profilul candidatului:

  • Studii superioare juridice;
  • Cunoștințe și experiență relevantă – minim 3 ani;
  • Cunoașterea limbii engleze reprezintă un avantaj;
  • Cunoașterea legislației specifică domeniului de activitate.

Beneficii:

– salariu atractiv;

– tichete de masă;

– participare la profit;

– asigurare medicală de sănătate privată;

– ajutor pentru evenimente deosebite;

– zile libere plătite pentru evenimente speciale;

– mediu de lucru plăcut, dinamic, cu posibilități de dezvoltare profesională;

– instruire și specializare în domeniul aflat în plină ascensiune al energiilor regenerabile;

– decontarea cazării în deplasări și diurnă;

– alte beneficii conform regulamentelor interne.

Informații generale

Pentru a aplica pe acest post, dacă considerați că îndepliniți toate cerințele menționate mai sus, vă rugăm să trimiteți, până la data de 30.09.2025, dosarul de concurs, specificând denumirea postului pentru care candidati, în atentia resursei umane, prin adresa de email: office@sape-energie.ro.

Dosarul de concurs trebuie să cuprindă următoarele documente:

  1. cerere de înscriere ce cuprinde și consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
  2. curriculum vitae (CV);
  3. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  4. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;
  5. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  6. cazier judiciar sau declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, urmând ca la angajare să fie adus cazierul judiciar;
  7. adeverință de la medicul de familie sau declarație pe propria răspundere că este clinic sănătos, urmând ca la angajare să fie adusă adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare a candidatului, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie sau de către unitățile sanitare abilitate.

*NOTĂ Toate actele în copie vor purta înscrisul conform cu originalul si la depunerea acestora se vor prezenta obligatoriu si documentele în original. Originalele documentelor se vor prezenta până la termenul limită menționat mai sus.

Înscrierea candidatului se poate face prin depunerea documentelor solicitate la adresa de e-mail office@sape-energie.ro sau la registratura societății, în intervalul specificat în anunț.

Depunerea dosarelor se va face până la data de 30.09.2025, ora 16:30, urmând ca selecția candidaților să se facă în perioada 0102.10.2025.

Candidații selectați vor fi notificați telefonic sau prin email la finalizarea procesului de selecție a dosarelor, începând cu data de 03.10.2025 inclusiv, privind invitația la interviu.

Tipul probei de concurs: INTERVIU

Locul desfășurării probei: sediul SAPE SA, str. Grigore Alexandrescu nr.9, et.4, Sector 1, București

Data și ora desfășurării probei: între 06.10-10.10.2025 – candidații care corespund profilului vor fi notificați cu privire la data și ora exactă a începerii probei.

*NOTĂ În data stabilită pentru interviu, candidații selectați și programați au obligația de a prezenta și documentele în original. Toate actele în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către resursa umană.

Ne rezervăm dreptul de a selecționa și de a contacta candidații.

Distribuie articolul:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Caută în articole

Categorii articole

Contactați-ne

Nu ezitați să ne contactați

Ne puteți contacta telefonic, prin email sau folosind formularul din pagina CONTACT.

TE-AR PUTEA
INTERESA ȘI

ANUNȚ RECRUTARE INSPECTOR DOCUMENTE SECRETE

ANUNȚ RECRUTARE INSPECTOR DOCUMENTE SECRETE

Pentru asigurarea numărului optim de specialiști în cadrul Activității Documente Clasificate și Integritate, Guvernanță…
ANUNȚ RECRUTARE ECONOMIST

ANUNȚ RECRUTARE ECONOMIST

Pentru asigurarea numărului optim de specialiști în cadrul Serviciului Proiecte, Ofertare, Resurse Umane și…
ANUNȚ RECRUTARE EXPERT EFICIENTIZARE INVESTIȚII

ANUNȚ RECRUTARE EXPERT EFICIENTIZARE INVESTIȚII

Pentru asigurarea numărului optim de specialiști în cadrul Serviciului Proiecte, Ofertare, Resurse Umane și…