Anunţ începere proces de recrutare şi selecţie pentru 2 (două) poziţii de membru în cadrul Directoratului Societăţii SAPE SA

Navigare rapidă

Anunţ începere proces de recrutare şi selecţie pentru 2 (două) poziţii de membru în cadrul Directoratului Societăţii SAPE SA

SOCIETATEA DE ADMINISTRARE A PARTICIPAȚIILOR ÎN ENERGIE S.A prin Comitetul de Nominalizare și Remunerare, asistat de expert independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., anunţă începerea procesului de recrutare şi selecţie pentru 2 (două) poziţii de membru în cadrul Directoratului Societăţii. 

 

Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:

  1. Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
  2. Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în Lista scurtă. Interviul.

 

 Condiţiile generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:

  • Candidații care aplică pentru un post de Membru în Directoratul Societății de Administrare a Participațiilor în Energie S.A. trebuie să se asigure că pot îndeplini cu succes rolul pentru care candidează. Componența Directoratului este alcătuită astfel încât membrii să poată acționa independent și critic, iar în cadrul Directoratului să poată forma o echipă omogenă. Este recomandabil ca echipa de membri ai Directoratului să fie mixtă și echilibrată în privința experienței profesionale, asigurând o diversitate a experienței profesionale la nivelul întregului Directorat și aducând plus-valoare prin această diversitate. De aceea, nu este necesar ca toți membrii Directoratului să aibă experiență directă în domeniul în care activează Societatea, întrucât multitudinea experiențelor individuale este cea care poate aduce valoare adăugată, dar este indicat ca cel puțin un membru al Directoratului să aibă experiență directă în industria / ramura / sectorul de activitate al Societății. Este necesar ca toți membrii Directoratului să aibă o educație academică, secondată de o experiență care să le permită înțelegerea mediului de afaceri, terminologia specifică tehnică și economică proprie conducerii unei companii.
  • Toți membrii trebuie să aibă studii superioare absolvite cu diplomă de licență.
  • Toți membrii trebuie să aibă o experiență profesională relevantă și adecvată funcției pentru care candidează de cel puțin 10 ani.
  • Toți membrii trebuie să aibă experiență relevantă în consultanță în management sau în funcții de conducere exercitate la nivelul autorităților publice ori în funcții de administrator, respectiv de Director, precum și orice alte funcții de conducere în cadrul întreprinderilor publice ori Societăților din sectorul privat.
  • În mod obligatoriu, în selecția candidaților se va avea în vedere evitarea situațiilor de conflict de interese sau incompatibilități.
  • Un candidat nu poate deține mai mult de 2 mandate de administrator în Consilii de Administrație ale întreprinderilor publice;
  • Selecția se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal și transparenței;
  • Candidații care vor fi selectați pentru a fi înscriși pe Lista scurtă vor fi ulterior înștiințați să depună o Declarație de intenție realizată conform prevederilor H.G. nr. 639/2023 și în concordanță cu Scrisoarea de Așteptări.
  • Mandatul noilor membri ai Directoratului va avea durata rămasă din mandatul membrilor înlocuiți.

           Condițiile generale minime obligatorii care vor fi îndeplinite de membrii Directoratului sunt următoarele:

  1. Studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalent;
  2. Experiență profesională relevantă și adecvată funcției pentru care candidează de minimum 10 ani;
  3. Vechime în activitatea de conducere de minimum 5 ani;
  4. Experiență relevantă de conducere / administrare în domeniul public sau privat;
  5. Cunoașterea limbii române (scris și vorbit) și cetățenia română sau cetățenia altor state UE, cu condiția să aibă domiciliul în România;
  6. Capacitatea deplină de exercițiu;
  7. Stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează;
  8. Nu au cazier judiciar;
  9. Nu au cazier fiscal;
  10. Să nu se afle în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de Membru în Directoratul S.A.P.E. S.A.;
  11. Să nu fie destituit/ă dintr-o funcție publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat pentru neîndeplinirea indicatorilor cheie de performanță sau să nu-i fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
  12. Nu se află în situația începerii urmăririi penale pentru infracțiunile prevăzute la art. 6 din Legea Societăților nr. 31/1990.

 

Candidații selectați conform condițiilor minime de mai sus vor fi evaluați în baza matricei Directoratului. Directoratul trebuie să fie compus în așa fel încât să existe o experiență în domeniile care oglindesc activitatea companiei și anticipează provocările companiei în anii următori.

 

 Criteriile de evaluare / selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:

 1. Dosarul de candidatură.

 2. Matricea profilului de candidat.

 3. Declaraţia de intenţie a candidatului.

 

 Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:

  • copia actului de identitate;
  • copia diplomelor de studii; 
  • curriculum vitae;
  • Cazier judiciar / completare Formular Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 1;
  • Cazier fiscal / completare Formular Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 2;
  • Adeverință medicală din care rezultă starea de sănătate corespunzătoare / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 3;
  • Declarație pe proprie răspundere privind statutul de “independent” – conform Formular 4;
  • Declaraţie pe proprie răspundere că informatiile cuprinse în Curriculum Vitae și în dosarul de candidatură sunt reale și corespunzătoare activității candidatului  conform Formular 5
  • Declaraţie pe proprie răspundere privind calitatea de membru în Consilii de Administraţie ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi numit – conform Formular 6;
  • Declaraţie de consimţământ prin care Candidatul îşi exprimă acordul de a i se procesa datele personale, în scopul Procedurii de recrutare şi selecţie  – conform Formular 7;
  • Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese – conform Formular 8;
  • Declaraţie pe proprie răspundere prin care Candidatul va confirma că nu se află într-una din situaţiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduita profesională – conform Formular 9;
  • Declarație privind atragerea răspunderii în cazul falimentului/ insolvenței Societăților administrate sau conduse – conform Formular 10

 

* Candidaţii propusi pentru nominalizare vor avea obligația de a depune cazierul fiscal, cazierul judiciar și adeverința medicală, toate în original, înainte de semnarea contractului de mandat.

Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute la proba de interviu.

 Documentele necesare în procesul de recrutare / selecţie şi formularele de declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a S.A.P.E S.A  (www.sape-energie.ro). 

          Dosarul de candidatură se va depune până la data de 11.08.2025, ora 12:00 în format electronic pe adresa office@sape-energie.ro. În subiectul mesajului va fi menționat “Candidatura pentru funcţia de Membru în cadrul Directoratului S.A.P.E S.A”, precum numele şi prenumele candidatului. 

Candidații vor transmite obligatoriu o copie a dosarului de candidatură și pe adresa expertului independent, foxmanagement109@gmail.com până la aceeași dată și oră. 

Candidaturile depuse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.

          Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe lista scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia, urmând a le fi comunicata personal printr-o comunicare scrisă.

      

    Relaţii suplimentare se pot obţine si pe adresa de mail a Societății, office@sape-energie.ro sau la telefon 0799.35.85.82.

Distribuie articolul:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Caută în articole

Categorii articole

Contactați-ne

Nu ezitați să ne contactați

Ne puteți contacta telefonic, prin email sau folosind formularul din pagina CONTACT.

TE-AR PUTEA
INTERESA ȘI

EXPERT EFICIENTIZARE INVESTIȚII - INGINER

EXPERT EFICIENTIZARE INVESTIȚII - INGINER

Pentru asigurarea numărului optim de specialiști în cadrul Activității Tehnic și Comercial – ATC…
RECRUTARE INGINER

RECRUTARE INGINER

Pentru asigurarea numărului optim de specialiști în cadrul Activității Tehnic și Comercial – ATC…
CONSILIER JURIDIC

CONSILIER JURIDIC

Pentru asigurarea numărului optim de specialiști în cadrul Serviciului Proiecte, Ofertare, Resurse Umane și…