Societatea de Administrare a Participațiilor în Energie – S.A. (S.A.P.E. S.A.)
înființată în temeiul Hotărârii de Guvern nr.203/2014 privind modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 85/2013 pentru aprobarea strategiei de privatizare prin ofertă publică de majorare a capitalului social prin aport de capital privat al Societății Comerciale de Distribuție și Furnizare a Energiei Electrice „Electrica” – S.A. București, ca persoană juridică română, având forma juridică de societate pe acțiuni, organizată în sistem dualist începând cu data de 10.01.2018, își desfășoară activitatea în conformitate cu dispozițiile legale în materie, capitalul social fiind deținut în întregime de statul român, în calitate de acționar unic, reprezentat de Ministerul Energiei.
Având în vedere implicarea societății noastre în procesul de producție din domeniul energetic din România și necesitatea eficientizării activității, s-a identificat nevoia alocării unor resurse umane cu experiență în domeniul energetic, pentru administrarea parcurilor fotovoltaice și eoliene achiziționate de SAPE S.A.
Pentru asigurarea numărului optim de specialiști în cadrul Activității Producție și Administrare Parcuri, am demarat selecția pentru ocuparea unui (1) post de „referent” -Cod COR 331309, pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă de lucru de 8h/zi, perioadă de probă de cel mult 90 de zile calendaristice, activitatea desfășurându-se la sediul angajatorului.
REFERENT
Atribuțiile principale ale postului, fără a se limita la:
- asigura activitatea de administrare si utilizare eficienta a centralelor electrice aflate in patrimoniului societatii;
- monitorizează activitățile operationale din cadrul centralelor supervizând direct echipele tehnice;
- asigură exploatarea și întreținerea capacitatilor de producere a energiei electrice detinute de societate în conformitate cu practicile de lucru din centrale similare, respectand termenii autorizației de funcționare și politicile și principiile de exploatare;
- inițiază documentatia pentru activitatile administrate;
- asigură interfața cu prestatorii serviciilor aferente operarii parcurilor – prognoză productie, oprare tehnica, dispecerizare, servicii paza, monitorizare mediu si alte servii necesare oparării in conditii optime a parcurilor;
- asigura circulatia informatiilor legate de activitatea de planificare a producției de energie electrică, inclusiv planificarea zilnica si cea din timpul opririlor planificate, conform programelor stabilite de prestatorii de servicii de mentenanta/dispecerizare si aprobate de conducerea societatii;
- monitorizează progresul fata de obiectivele propuse și informează Directoratul despre eventualele neconcordanțe, disfuncționalități sau evenimente apărute în activitatea parcurilor;
- face propuneri de îmbunătățire a activitatii pentru a asigura eficiența si atingerea obiectivelor propuse;
- asigură circulația informației legate de buna desfasurare a activitatii de productie si administrare a parcurilor în cadrul societatii în sensul trimiterii informațiilor specifice entităților organizatorice cu atribuții conexe;
- asigură rezolvarea problemelor apărute în realizarea activitatii de productie si administrare a parcurilor si informează în timp util Directoratul despre problemele apărute;
- arhivează corespunzător toată documentația legata de activitatea de productie si administrare a parcurilor;
- participa in cadrul comisiilor de achizitie, la organizarea si desfasurarea procedurilor de achizitie in legatura cu activitatile centralelor functionale SAPE S.A.
- face diligențele necesare pentru obținerea și menținerea autorizațiilor și avizelor pentru activitatea parcurilor aflate în exploatare;
- asigură coordonarea relatiei cu autoritățile de reglementare pe probleme de inspecții de asigurarea calității și de controlul calității mediului, în conoformitate cu autorizațiile emise;
- monitorizează și alocă cheltuielile în bugetul aprobat pentru activitatea de productie si administrare a parcurilor în conformitate cu procedurile interne aplicabile;
- asigură controlul costurilor în vederea încadrării în limita bugetului de venituri și cheltuieli aprobat al parcului precum și a contractelor în derulare în vigoare;
- asigurarea coordonarea activității de pază și protecției fizice a obiectivelor și instalațiilor din cadrul parcurilor, în baza evaluărilor de risc și Planului de Pază;
- asigurarea controlului activităților din centrale în așa fel încât acestea să se desfășoare în conformitate cu cerintele de asigurare a calitatii, asa cum sunt acestea specificate în manualele instalațiilor/echipamentelor, documentele de referință ale centralelor, instrucțiunile centralei, cerințele contractelor în vigoare și procedurile interne ale SAPE S.A;
- fundamentează necesarul de chelutieli pentru reparațiile, mentenanța centralelor, care nu sunt considerate investitii noi/retehnologizare/extindere parcuuri
- urmarește împreună cu derulatorii de contracte/managerii de proiect derularea contractelor de achiziții produse, servicii și lucrari pentru întreținerea și mentenanța parcurilor.
- urmarește împreună cu derulatorul de contract/managerul de proiect incheierea polițelelor de asigurare a centralelor
- participă în echipe de proiect/grupuri de lucru prin decizia Directoratului SAPE S.A.
- identifică riscurile legate de activitățile curente și le transmite superiorului ierarhic;
- întocmește informări către conducerea SAPE S.A. referitoare la activitatea specifică și face propuneri de îmbunătățire;
- elaborarează și asigură transmiterea rapoartelor trimestriale și anuale privind activitatea APAP;
- respectă toate reglementările interne în vigoare;
- participă la cursuri de formare profesională;
- alte atribuții sau sarcini din domeniul său de activitate, primite de la șeful ierarhic superior și/sau stabilite în sarcina sa prin decizii ale Directoratului și/sau fișa postului, conform legislației aplicabile în vigoare.
Responsabilități, fără a se limita la:
- responsabilitatea pentru echipamente;
- răspunde de integritatea patrimoniului din dotare, aferent realizării activității proprii, asigurând administrarea acestuia în bune condiții;
- anunță personalul desemnat prin procedurile operaționale în vigoare, privind deteriorarea sau afectarea integrității patrimoniului din dotare, de către personalul societății sau terţi;
- studiază literatură de specialitate în folosul activității proprii, documentându-se permanent pe baza publicațiilor de specialitate din domeniul energiei din surse regenerabile;
- protejează informațiile obținute în relațiile de serviciu, cu excepția cazurilor prevăzute expres de lege;
- respectă regulile stabilite pentru diseminarea informațiilor obținute în relațiile de serviciu;
- răspunde de respectarea, în cadrul activității proprii, a prevederilor legislației, normelor, reglementărilor, procedurilor operaționale și metodologiilor specifice.
Profilul candidatului:
- studii superioare – inginer/subinginer, studii superioare de scurtă sau lungă durată tehnice, economice, juridice, administrative;
- vechime în muncă – minim 5 ani;
- cunoștințe și experiență relevantă în domeniul energetic/producție/construcții/investiții prin achiziții publice – minim 2 ani – constituie un avantaj;
- cunoștințe de strategie investițională – constituie un avantaj;
- experiență în management de proiect – constituie un avantaj;
- cursuri sau funcții în specializare dovedite cu documente – constituie un avantaj;;
- cunoașterea limbii engleze reprezintă un avantaj;
- carnet de conducere categoria B;
- disponibilitate pentru deplasări în teren;
- bună cunoaștere a legislației specifică domeniului de activitate.
Beneficii:
– salariu atractiv;
– tichete de vacanță;
– tichete de masă;
– participare la profit;
– asigurare medicală de sănătate privată;
– ajutor pentru evenimente deosebite;
– zile libere plătite pentru evenimente speciale;
– mediu de lucru plăcut, dinamic, cu posibilități de dezvoltare profesională;
– instruire și specializare în domeniul aflat în plină ascensiune al energiilor regenerabile;
– decontarea cazării și diurnă pentru deplasări;
– alte beneficii conform Contractului Colectiv de Muncă al societății.
Informații generale
Pentru a aplica pe acest post, dacă considerați că îndepliniți toate cerințele menționate mai sus, vă rugăm să trimiteți dosarul de concurs până la data de 26.11.2024, specificând denumirea postului pentru care candidați, în atenția Serviciului Guvernanță Corporativă, Resurse Umane și IT, prin adresa de email: office@sape-energie.ro.
Dosarul de concurs trebuie să cuprindă următoarele documente:
- cerere de înscriere ce cuprinde și consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- curriculum vitae (CV);
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;
- carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
- cazier judiciar sau declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, urmând ca la angajare să fie adus cazierul judiciar;
- adeverință de la medicul de familie sau declarație pe propria răspundere că este clinic sănătos, urmând ca la angajare să fie adusă adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare a candidatului, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie sau de către unitățile sanitare abilitate.
*NOTĂ La data prezentării la concurs, candidații au obligația de a prezenta toate documentele în original.
Înscrierea candidatului se poate face prin depunerea documentelor solicitate la adresa de e-mail office@sape-energie.ro sau la registratura societății, în intervalul specificat în anunț.
Depunerea dosarelor se va face până la data de 26.11.2024, ora 16:00, urmând ca selecția candidaților să se facă în data de 27.11.2024.
Candidații selectați vor fi notificați prin email la finalizarea procesului de selecție a dosarelor, până în data de 28.11.2024, inclusiv, privind invitația la interviu.
Tipul probei de concurs: INTERVIU
Locul desfășurării probei: sediul SAPE SA, str. Grigore Alexandrescu, nr.9, et.4, Sector 1, București
Data și ora desfăsurării probei: 02.12.2024, începând cu ora 10:00 (candidații care corespund profilului vor fi notificați prin e-mail cu privire la ora exactă a începerii probei).
Bibliografia:
- Legislație primară ESRE – ANRE;
- Ordin 29/2013 ANRE – pentru modificarea Ordinului nr.51/2009 – condiții tehnice de racordare la rețelele electrice de interes public pentru centralele eoliene si fotovoltaice;
- Ordin 12/2015 – Regulamentul privind acordarea licentelor si autorizatiilor in sectorul energiei electrice;
- Ordin 102/2015 – Regulamentul privind stabilirea solutiilor de racordare la rețelele electrice de interes public, modificat prin ord. 184/2019;
- Ordin 239/2019, Anexa – Norma tehnica privind delimitarea zonelor de protectie si siguranta aferente capacitatilor energetice;
- Legea nr. 123 din 10 iulie 2012energiei electrice și a gazelor naturale;
- Ordin nr. 165 din 16 septembrie 2020 – pentru modificarea și completarea unor ordine ale președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei din domeniul promovării energiei electrice din surse regenerabile de energie;
- Legea nr. 220 din 27 octombrie 2008 republicată și actualizată, pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie;
- Legea 259/2021 – pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 118/2021privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilități persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localități din Munții Apuseni și în Rezervația Biosferei „Delta Dunării”;
- Legea nr. 99/2016 privind Achizițiile Publice și Normele de aplicare.
*NOTĂ În data stabilită pentru interviu, candidații selectați și programați au obligația de a prezenta și documentele în original. Toate actele în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către Serviciul Guvernanță Corporativă, Resurse Umane și IT.
Ne rezervăm dreptul de a selecta și de a contacta candidații.